Yes-Yes

De "Yes, Yes" passagiers
Het leven van een Schiphol-Service chauffeur gaat niet altijd over rozen, en zeker niet van een leien dakje. Af en toe wordt het sommigen wel erg moeilijk gemaakt. Vooral als er een taalbarriëre bestaat tussen de chauffeur en de passagiers. Als Gerrit op schiphol op zoek gaat naar zijn vijf passagiers, Chinezen, blijkt de aankomsthal half gevuld met deze nationaliteit en zowaar melden zich verscheidene hiervan zich netjes bij de STA-balie. Nu kun je niet voorzichtig genoeg zijn met deze klanten want ze hebben nogal de neiging overal vriendelijk knikkend "Yes, Yes" op te antwoorden. Dus vraagt Gerrit tot tweemaal toe of zij bij ons hebben geboekt en naar Tilburg moeten. Het antwoord is inderdaad : "Yes, yes" (zoals hij al verwachtte). Nog even ontstaat er verwarring over het aantal, maar mogelijk is er een extra persoon meegekomen, iets wat wel vaker voorkomt. "Firma X?" vraagt hij nogmaals even voor de zekerheid. "Yes, Yes" wordt er vriendelijk teruggeknikt.
Alles in orde dus. Kom mensen, instappen en wegwezen.

 

Buiten de overige passagiers stappen er dus vijf  Chinezen in de bus en hij vertrekt richting Tilburg.
Even later, ter hoogte van Gorinchem, gaat echter de telefoon.  "Hoeveel Chinezen heb jij eigenlijk Gerrit?" klinkt de stem van degene die op kantoor zit. "Vijf stuks, hoezo?". "Er hebben zich nog twee voor Tilburg bij de Schiphol-balie gemeld!" is de mededeling. Nou breekt zijn klomp. Hij kan toch nog wel tellen!
Bovendien is hij ervan overtuigd dat hij wel degelijk de goede te pakken heeft. Hij heeft toch niet voor niets dubbel gecheckt!

 

In Tilburg aangekomen blijken er twee bij Firma Y te moeten zijn, de rest naar Firma X dan. Duidelijk geen probleem, dit is vlakbij. Dus draait hij de hoek om bij Firma X en zet de bus stil. Maar dan komt het luidruchtige "Chinese" commentaar. "No, No...... Not here!" Gerrit snapt er nu echt helemaal geen biet meer van, maar na de discussie die op gang komt: (djjdhdushfe;w;efnoedskfghur)) begint hij het te begrijpen, (denkt hij).  De "Yes,Yes" Chinezen blijken bij het Ibis-hotel te moeten zijn.
Dat kan...... in Tilburg, vlakbij het industrieterrein IS een Ibis-hotel. Hoppa, daarheen dan.

 

Maar ook hier weigeren zijn passagiers de bus te verlaten en, na veel handen- , voeten- en papierwerk komt de aap eindelijk uit de mouw.
"Ibishotel………….. "Yes" maar niet hier!! Andere stad" daar moeten ze heen. En dan heb je dus een probleempje, want de bus heeft nog andere passagiers die naar Eindhoven moeten. Wat nu? Even snel overleggen met kantoor.  Oké, eerst maar Eindhoven naar huis, dan zullen ze wel verder zien.

In Eindhoven zijn de "No, No" Chinezen uiteindelijk in een andere bus overgestapt, die hen naar hun definitieve bestemming bracht. Vele uren na hun vertrek vanaf Schiphol en een rondrit door half Nederland  konden ze tenslotte toch hun koffers uitpakken op het juiste adres. Het Ibis-hotel in  Veenendaal!

 

En Gerrit?

 

Die neemt na dit avontuur nooit meer alle Chinezen mee die erg vriendelijk "Yes,Yes" staan te knikken!

No, No !!

Maak jouw eigen website met JouwWeb